Assisi Étterem

Assisi Séfje

Konyhai érdekességek, finomságok, receptek, olasz ételek és hangulat, némi ferences kötődéssel Assisi felé.

Egy falatnyi Itália

assisietterem.hu

Olasz és magyar ételkülönlegességekkel, hétköznapokon napi menüvel és családbarát részleggel várjuk Budapest II. kerületében, a Pál-völgyi barlangtól 200 méterre.

Az Assisi Étterem barátságos légkörben szeretettel várja a családokat, cégeket, baráti társaságokat egy kellemes ebéd, vagy vacsora eltöltésére. 

1025 Budapest,
Szépvölgyi út 176.

Asztalfoglalás:
+36-1/400-82-60

Nyitva tartás: H-V 11-22
asztalfoglalas@assisietterem.hu

Értékelj minket!

Friss topikok

  • amindenes.blog.hu: Nekem továbbra is az általános iskolai menzás spagetti darált husival és reszelt sajttal a kedvenc... (2015.04.21. 20:24) A három leggyorsabb tészta
  • Szentgyörgyhegyi: Szerintem, és olaszok szerint is a kávé a legfontosabb. Jó piskótát, még olaszt is, majdnem minden... (2014.02.13. 19:25) Édes kis semmiség

Címkék

Archívum

Ferenc, az Assisi Étterem séfje

2014.02.23. 21:58 Assisi


A három leggyorsabb tészta

Címkék: gyors top tészta Olaszország

Szokásos: váratlanul beállít a baráti társaság, szokás szerint éhesen, vagy átugrik a kollégiumból az öcsém, aki mindig éhes, vagy véletlenül én magam vagyok éhes és ennék egy tésztát.

DSC_8200-2.jpg

Divat manapság különféle listákat felállítani, hogy az öt legszebb, a tíz legbiztosabb, a hét legizgalmasabb... Körülnéztem a konyhában, hogy én mit listáznék. Az étteremben adott a lista, az étlap, arról bármikor választhat a vendég, de ha viszonylag olcsó, egyszerű, gyors étel kell (és van otthon), akkor egyértelmű: tészta. Na de jöjjön a lista:

A három leggyorsabb tészta

  • paradicsomos tészta
  • tejszínes tészta
  • olajos tészta

 

DSC_2194.jpg

A paradicsomos tészta

Az alap tészta persze lehet tagliatelle, spaghetti, millióféle van. Nagyon szokták szeretni, persze, csak ha friss paradicsomból van. Hangsúlyozom, hogy frissből, mert tudom jól, csábítóan egyszerű az instant, zacskós szósz-port felfőzni, aztán le is van tudva. Igazából, meg ha van is otthon friss alapanyag, nem tart lényegesen tovább a friss alapanyagok használata, és nincs benne a sok "e", meg talán fogalmunk sincs mi még. Ja, és finomabb. (Gondoljunk bele, kissé előreszaladva, hogy mennyivel markánsabb az íze annak a szalonnának, amit saját magam pirítok a fokhagymán, öntöm bele a tejszínt, fűszerezem és kész a carbonara. Ugye ezt porból nem lehet?!) Az egyetlen, amivel még nyomába lehet érni a friss paradicsomnak, az a konzerves hámozott paradicsom, de több engedmény nincs.

Ahogy készítem:
a hagymát lepirítom, rádobom a konzervet, és/vagy a friss paradicsomot, sóval, borssal, fokhagymával (esetleg pici cukorral, oregánóval ízlés szerint) ízesítem, és a végén, a felforrás előtt megy bele egy marék friss bazsalikomlevél, leturmixolom és kész a paradicsomszósz. Ebbe forgatom bele a tésztát (és nem fordítva, nem a tésztára a szószt, a szószba a tésztát!), parmezánnal tálalom.

 

DSC_7539.jpg

A tejszínes tészta

Ebbe is sokféle dolog kerülhet. A tejszínes szószba mehet bacon, pármai sonka, spárga, csirke, kukorica. Most nézzük az egyik legközkedveltebbet, a spaghetti carbonarát, annak is az egyszerűbb változatát. Kipirítom a bacon szalonnát, ráteszem a szeletelt, vagy zúzott fokhagymát, azt is kipirítom (ugye a fokhagymát nem szabad sokáig pirítani, mert keserű lesz), beleöntöm a tejszínt, és az egész nagyjából három perc alatt visszaforr mártás sűrűségűre, közben ugye kifő a tészta, belepörgetem és kész. 

A parmezánhoz elárulok egy trükköt: nem szeretem az előre lereszelt parmezánt, nem az igazi, nem is elegáns. Fogom a zöldséghámozót és a parmezán tömbből vékony forgácsokat hasítok, és azzal tálalom. Nem fogy belőle több, mint a reszeltből, és amúgy is a nem eredeti parmezán, a hasonló parmezánféle (ami kb. 3000 Ft/kg és nem 6-7000) is használható, illetve, ha gyermekeknek készítem, akkor trappistát reszelek rá, mert a parmezánnak van egy kissé kesernyés íze, amit a felnőttek nagyon is szeretnek, de a gyerekek szívesebben eszik a megszokott trappistával.

 

olio.jpg

Az olajos tészta (aglio olio)

Na ez tényleg az egyik leggyorsabb étel, a 10 perc szinte sok is rá, az alatt már majdnem meg is eszem. Semmi különleges nem kell, olivaolaj, fokhagyma, fűszerek és persze a tészta. Kipirítom a fokhagymát (kis chilivel), az olivaolajjal, belepörgetem a tésztát és készen is vagyok. Mehet rá a parmezán, esetleg pecorino (érlelet juhsajt).

 

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://assisi.blog.hu/api/trackback/id/tr765828749

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hobbychef · http://hobbychef/blog.hu 2014.02.24. 16:42:49

Az olaszok szentségtörésnek tartanák a tejszínt a carbonara-hoz. A selymességet egy kevés főzővíz hozzáadásával érik el.

nagypapi · http://kozosgomba.blogspot.hu/ 2014.02.24. 17:46:59

Aki előre reszelt sajtot használ, az más konyhai aljasságra is képes.

mildi 2014.02.24. 17:47:49

az olajoshoz citromlé, frissen facsart, nem bolti. meg soksoksok petrezselyem.

aki szereti, az olajos hal olajából (+némi oliva) csinálhat alapot, hallal átforgat, citromoz. (én nem szeretem az olajos halat)

Venyigeszu_de_Lucerna 2014.02.24. 18:22:02

ez nem carbonara. Az olajoshoz meg persze anchovies. Jó hozzá egy kis párolt brokkoli is

Foltos Gatya 2014.02.24. 19:25:49

De minek a paradicsomszószt leturmixolni,vagy fokhagymát lepirítani stb.,nem is értem ezek mitől olasz ételek

Ezek a receptek,elkészítések inkább a kassai acélművek étkezdéjének specialitásai

tomcsi71 2014.02.24. 22:13:14

bizony... a carbonara NEM tejszínes, hanem tojásos... és én sem értem a turmixot... szóval... izé... bocs... de ez amatőr volt!

Aveee 2014.02.25. 12:02:40

Lehet, hogy nem szabályos carbonara, de ma megfoztem es nagyon finom.:)

Xéni 2014.11.01. 20:05:44

Hmm, én 'szétfőzöm' a paradicsomot, eszembe sem jutna még főzés után belepasszírozni abba a műanyag rettenetbe.Szerintem pont, hogy mini paradicsomdarabok a legfinomabbak.

Loname 2015.02.02. 13:02:51

De jó nektek, hogy ehettek tésztát! :( Ne fikázzátok egymást, a tészta MINDENHOGYAN jó. :)

amindenes.blog.hu 2015.04.21. 20:24:31

Nekem továbbra is az általános iskolai menzás spagetti darált husival és reszelt sajttal a kedvencem! :)
süti beállítások módosítása